Digitizarea modelelor de broderie este una din ramurile broderiei computerizate.

Pentru cei care nu știu, în broderia computerizată vorbim despre două ramuri: broderie și digitizarea modelelor pentru mașina de brodat.

Cererea de digitizări pentru mașinile de brodat este în creștere, pentru că acest domeniu în sine este în creștere.

Se cumpără tot mai multe mașini de brodat, tot mai multe persoane de decid să facă pasul în lumea broderiei computerizate.

În același timp și oferta serviciilor de digitizare este în creștere, și de aceea trebuie să te gândești bine dacă ai decis să pornești pe acest drum, pentru că trebuie să oferi servicii de calitate.

Despre acest subiect am făcut și un podcsat pe care îl poți asculta aici.

O primă condiție este să beneficiezi de un soft de calitate.

Prețul unui soft nu este atât de mare ca al unei mașini de brodat, dar un soft ieftin, neprofesional, îți va limita și îngreuna munca.

Nu trebuie să ai neapărat cel mai scump și performant soft, dar trebuie să ai un soft care să te ajute să duci proiectele la capăt cu bine și într-un timp cât mai scurt.

Mai departe o să îți descriu cei 6 pași pe care eu îi consider necesari pentru a avea succes și a reuși în acest domeniu al digitizării modelelor de broderie.

  • Să ai acces la o mașină de brodat

Fie că este mașina ta sau a altcuiva, este foarte important să ai acces la mașină, în primul rând pentru a înțelege procesul de brodare și în al doilea rând pentru a putea testa modelele digitizate.

Poți face un parteneriat cu cineva care deține o mașină de brodat și să vă susțineți reciproc activitatea.

  • Lucrează pe mașina de brodat și înțelege procesul de brodare.

Este un pas foarte important care te va ajuta să concepi traseul optim al broderiei, să faci optimizările necesare legate de tăierile de ață și schimburile de culoare, să înțelegi rolul cusăturii underlay, să înțelegi fenomenul pull și push compensation, să vezi volumele create de diferite tipuri de cusături și diferite sensuri de brodare, să te folosești de suprapuneri de forme etc.

Apoi trebuie să aprofundezi și să intri în tainele meșteșugului broderiei computerizate și să înveți cum se face broderia pe anumite produse, ce ace poți folosi în funcție de ața cu care lucrezi și țesătură, ce inserție sau topping sunt necesare, ce parametri trebuie să aibă formele.

Toate acestea le poți învăța foarte ușor în platforma noastră de curs la modulul de broderie. Poți vedea planul de abonamente aici. 

  • Testează modelele pe care le faci.

Mai ales la început testarea modelelor este vitală. Se întâmplă să fi uitat anumite lucruri, sau broderia să nu iasă așa cum ai gândit tu, sau să trebuiască să modifici anumiți parametri.

Mai mult decât atât, poți să faci o fișă tehnică în care să notezi toate datele necesare brodării produsului care te va ajuta pe viitor când vei avea de digitizat modele pentru același gen de produse.

  • Calculează costul real al modelului tău și adaptează-l la nivelul pieței.

În materie de costuri avem componenta timp și costul softului. Alte cheltuieli precum chirie, utilități, etc. devin secundare, pentru putem face digitizare în aproape orice spațiu. Problema intervine atunci când trebuie să și testăm modelul, iar atunci trebuie să fim în locul în care se află mașina de brodat pe care facem testele.

Pentru timpul de lucru al digitizării îți recomand să utilizezi un soft special care cronometrează activitatea de pe calculator.

Găsești suficiente variante pe internet.

Nu uita însă să iei în calcul timpii pentru testare, discuția cu clientul, pregătire, etc.

După ce ai determinat costurile, trebuie să vezi care sunt prețurile din piață.

La început ai să constați că prețurile pieței sunt de obicei mai mici decât câștigurile pe care vrei tu să le obții, dar, din păcate, trebuie să te aliniezi la aceste prețuri dacă vrei să ai clienți.

Ulterior vei ajunge să câștigi cât ți-ai propus dacă urmezi și ultimii pași.

  • Câștigă încrederea clienților.

Depune toate eforturile necesare pentru ca digitizarea ta să fie una de calitate. Chiar dacă îți ia mai mult timp.

Testează modelele pentru a fi sigur de rezultat.

Oferă clientului exclusivitate. Din momentul în care ți-a comandat un anumit model și a plătit pentru asta, acel model îi aparține și nu este corect să îl dai și altcuiva.

Întocmește o documentație tehnică în care să descrii cum ai făcut testele: ce ace ai folosit, ce ață, inserție, la ce viteză ai lucrat, etc.

Acesta este momentul în care clientul va vedea diferența dintre serviciile tale și a celorlalți. Cu cât depui mai mult efort aici, cu atât îți va fi mai ușor să faci următorul pas.

  • Aducerea prețului de la nivelul pieței la nivelul optim.

Scopul tău inițial a fost acela de a avea succes în acest domeniu. Asta implică și a câștiga suficient de bine pentru face din digitizare o carieră.

Trebuie să aduci clientul în zona în care amândoi aveți de câștigat.

Tu vei cere prețul de care ai nevoie, iar el va fi dispus să plătească, chiar peste prețul pieței, dacă și el va avea de câștigat. Adică modelul nu are multe tăieri de ață, cusăturile sunt de calitate, nu se rupe ața des, nu trebuie să pună nenumărate straturi de inserție, nu trebuie să facă multe teste pentru că va primi toate instrucțiunile necesare.

Este un drum care poate părea anevoios sau complicat, dar parcursul lui îți va aduce și satisfacții pe măsură.

Putem parcurge acest drum împreună dacă devii membru în platforma cursdebroderie.ro, iar pe lângă materialele publicate beneficiezi și de suport de specialitate atunci când ai nevoie.

Te poți înscrie aici

Comentarii

Alte articole relevante