Una din cele mai mari probleme, mai ales când suntem la început, o constituie prețul pe care îl putem stabili pentru o broderie.
Care este mecanismul de stabilire a prețului pentru broderie?
Mai ales când suntem la început stabilirea prețului este un proces destul de complicat și anevoios.
În momentul în care facem noi un produs cap coadă, lucrurile sunt mai simple, pentru că evaluăm produsul la valoarea lui finală, și nu stăm de obicei să ne batem capul cu costurile exacte ale broderiei.
Dacă facem doar broderie, cel mai frecvent mod de a calcula prețul este în funcție de numărul de împunsături.
De ce se calculează prețul în funcție de numărul împunsăturilor?
Pentru că, de obicei, acesta reflectă timpul necesar efectuării unei broderii.
Vrem nu vrem, trebuie să ne raportăm la timp, pentru că avem cheltuieli lunare, cum ar fi salariile, chiria, utilitățile, amortizarea utilajelor și este important să știm cât putem produce într-un interval de timp, pentru a ne acoperi aceste cheltuieli și a fi profitabili.
Ce înglobează de fapt acest preț în funcție de numărul de împunsături?
Pe scurt acest preț trebuie să conțină toate costurile pe care le avem plus marja de profit.
Atenție. Nu confundați profitul cu câștigul vostru.
Profitul devine câștig pentru voi doar la finalul anului, când considerați că pentru munca depusă meritați un bonus pentru voi.
Acest bonus se încasează sub formă de dividende și trebuie plătit pentru el un impozit de 5% în cazul firmelor.
În cazul PFA-urilor, acest profit este de fapt venitul net (venituri-cheltuieli) și este taxat cu 10%.
Important este să știm că profitul este destinat în primul rând dezvoltării firmei, și doar apoi se recomandă să fie redirecționat către dividende.
Trebuie să ne stabilim prioritățile. Ce ne dorim mai mult? Venituri imediate, sau o dezvoltare care pe termen lung să ne crească aceste venituri progresiv, iar firma noastră să aibă o viață cât mai lungă.
În concluzie trebuie să determinăm cantitatea pe care o putem produce într-un interval de timp și totalitatea costurilor pe care le avem în acest interval.
Doar așa putem stabili un preț competitiv și un preț care să ne permită o dezvoltare pe termen lung.
Ce facem când suntem la început și nu știm toate aceste date?
Un prim lucru ar fi să încercați să aproximați costurile pe care le veți avea cu realizarea produsului respectiv.
Aici vorbim de timpul de execuție, costuri cu digitizarea, inserții ațe, și ce alte cheltuieli mai considerați voi, și în funcție de asta să dați un preț.
Pentru a face acest lucru trebuie să aveți stabilit din timp cam câți bani ar trebui să produceți într-o lună ca să vă acoperiți cheltuielile curente: salariu (venitul vostru dacă lucrați singur), chirii, utilități, reclame online, taxe și impozite, etc.
Suma respectivă o puteți împărți pe zile.
Acum, că știți cât sunt cheltuielile zilnice, aproximați în cât timp faceți acel produs.
Dacă îl faceti în jumătate de zi, atunci cheltuiala zilnică o împărțiți la doi.
La cheltuiala zilnică trebuie adăugate costurile strict legate de produsul respectiv:
-costul modelului (sau digitizare dacă este cazul)
-ață, inserție și alte materiale
Consumul de ață îl puteți afla din softul de digitizare, sau vă puteți instala un soft gratuit despre care am scris aici.
Consumul de inserție îl stabiliți în funcție de ghergheful pe care îl aveți și câte straturi folosiți.
Abia apoi adăugați marja de profit.
O să reușiți să calculați exact toate acestea?
Probabil că nu.
Clientul o să vrea un preț cât mai repede, iar ceea ce aveți de făcut arată destul de complicat.
O să trebuiască să îi dați totuși un preț.
Nu aveți altă soluție decât să îi cereți prețul pe care îl considerați, luând în calcul eventual și prețurile care se practică în zona și domeniul vostru.
Există riscul să pierdeți clientul, pentru că prețul i se pare prea mare, sau să ieșiți în pierdere, pentru că ați dat un preț prea mic.
Dacă prețul a fost prea mare, trebuie să dați un preț mai mic data viitoare.
Dacă prețul însă este prea mic, trebuie să compensați pierderea de undeva. De obicei din câștigul vostru.
Trebuie să fiți pregătiți pentru astfel de situații când sunteți la început. Este posibil ca o perioadă să obțineți venituri destul de mici sau deloc.
Ce este însă foarte important, dacă nu reușiți să faceți aceste calcule înainte, neapărat să le faceți după ce ați făcut comanda.
Nu o să puteți modifica prețul, dar veți ști dacă a fost o comandă profitabilă sau nu.
Notați absolut toate cheltuielile pe care le aveți cu fiecare comandă ca să vă puteți face o structură de prețuri.
Aveți cel puțin două modalități prin care o să vă puteți crea structura de preț.
Una ar fi un preț pe produs.
Puteți să stabiliți un preț fix pentru o broderie de piept, sau de spate, sau pentru un text de o anumită dimensiune.
Acest sistem se aplică mai ales în cazul comenzilor mici sau unicat, când timpul de producție este foarte mare pentru că înglobează digitizare, unul sau mai multe teste, timp de prelucrare, etc.
O altă modalitate ar fi în funcție de numărul de împunsături, care este probabil cea mai folosită.
Această modalitate se aplică mai ales în cazul comenzilor în serie, sau broderiilor cu multe împunsături, unde ponderea cea mai mare o are timpul de execuție efectivă a broderiei.
Așa cum am mai spus acest preț va îngloba totalitatea costurilor la care se adaugă marja de profit și are o acuratețe mai mare.
Totuși numărul de împunsături nu reflectă întotdeauna întocmai timpul de producție.
Ar mai trebui luate în calcul numărul de schimburi de culoare, numărul tăierilor de ață, viteza mașinii, numărul de capete de brodare, dacă avem aplicații sau alte lucrări de făcut, etc.
Deja lucrurile devin mai complicate și greu de aplicat pentru mulți.
De aceea pe platforma de curs cursdebroderie.ro o să avem o lecție despre asta în care o să includem un tabel excel care ne va ajuta să calculăm toți acești parametri.
Încă lucrăm să punem la punct acest tabel, iar când va fi gata îl vom publica. Este unul din proiectele noastre pentru viitor.
Fiecare comandă de broderie are însă particularitățile ei.
Din acest motiv puteți combina cele două metode și să le aplicați în funcție de caz.
Cel mai important lucru este să aveți întotdeauna evidența costurilor ca să puteți ajusta nivelul prețurilor astfel încât să fiți competitivi și profitabili.
PS: Platforma de curs nu este încă disponibilă pentru cei care doresc să își facă abonamente. Vă vom anunța când va fi disponibilă.
Suntem aici să vă ajutăm să reușiți.
Comentarii
Alte articole relevante
Multumim frumos pentru informatii!
Cu plăcere. Sper să fi găsit răspunsul la anumite întrebări.
Multumim pentru sfaturile pe care ni le dati,sunt foarte utile pentru noi incepatorii si nu numai!
Mulțumim frumos pentru toate informatiile